aboutmisen.blogg.se

Veckan som gått

Kategori: Allmänt

Ja jag har hunnit med mycket denna veckan! men mesta tiden går åt att jobba & försöka ha tid att träffa dem flesta, jag har ett rätt bra schema då jag slutar tidigt varje dag & i förrgår sa min chef till mig att hon ska prata med butikschefen om att ge mig heltid vilket innebär, mer timmar mer pengar & sjukförsäkringar vilket inte är helt fel, men det var inget säkert, men vi får hoppas.. Jobbet börjar dock gå bättre & bättre & får jag menar pengar innebär det att jag kan skicka hem lite & då kan jag stanna kvar här i NY lite längre, för som jag känner just nu vill jag inte hem, vad ska jag hemma & göra? jag menar ingen verkar ju fatta vissa saker ändå?, ingen verkar ju precis ändra på sig så varför gå tillbaka till det gamla som inte får mig att må bra? jag mår bra nu & jag vill ha det så.
 
Ja som sagt jag har jobbat mycket i veckan så har inte blivit någon utgång, men jag har äntligen fått träffa min fina Felicia, som jag saknat den lilla ungen, hon är typ en av dem skönaste människorna jag träffat, hon är lite som mig vilket jag gillar! Dock hann vi bara med en lunch på Shake shack men det är alltid något, & fy satan vad goda burgare dem har asså, sååå saftiga.
 
Så vad mer har jag gjort? ja jag har fått en rundvandrig av min aldeles egna New York människa, såå kul & så fin, jag har nog aldrig haft så kul som jag haft denna veckan, mys i soho, testat på Chipotle, (mexicansk mat) så gott kan verkligen inte klaga, men nästa gång vill jag nog se lite mer av little italy, alla mysig resturanger, kanske ta en matbit & ett glas vin. I går fick jag en rundtur i Brooklyn där vi stannade till i en liten bra drack lite öl & pratade & kollade lite basket. Ja kvällen var mycket lyckad med tanke på att jag var hemma klockan halv 5 i morse.
 
Nä nu ska jag återgå till att steka min pannkakor.
 
 
 
XoXo
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: